dinsdag 7 mei 2013

Dinsdag 7 mei 2013 Muxia bereikt


De laatste uitdaging is gelukt.
Vanmorgen na een goeie nacht en een verfrissend (lig)bad me in volledige regenkledij gezet.
De schoenen nog kletsnat , (niets gedroogd) , terug aangetrokken met mijn reserve inlegzolen.
De andere kledij had ik 's avonds droog gemaakt met de handdoeken uit het hotel.

't Startte met miezer regen  om tegen de middag opnieuw met zeewind en grotere regenvlagen over mijn arme lijf neer te storten. Omdat het de laatste caminokilometers waren moesten en zouden we ze nog afhaspelen.

Als een verzopen waterkieken arriveerde ik in albergue BELA MUXIA waar ik de nodige bewijsstukken bovenhaalde om het laatste beoogde getuigschrift van deze Camino te verzamelen.
In dit internetcafe is er geen wifi , daardoor kan ik het niet doorzenden.
Maar op mijn eerste communiezieltje zweer ik dat dit ook is gelukt. ( Later de bewijsstukken )

Muxia ( kort na de middag ) in iets beter weer , ( minder wind en buien ) in het vissershaventje en omgeving nog gaan verkennen.
Bij zonnig weer moet dit een prachtig stadje zijn, nu liepen er enkel zotten over straat (zoals ik) , om me even later ook terug te trekken in restaurante 'Don Quichote' , voor waarschijnlijk m'n laatste menu del dia.
(Don Quichote vocht in z'n leven tegen de windmolens , nu in modernere tijden is dit tegen regen en wind.)

In Santiago zal ik bij terugkeer , met de bus, niet meer met de rugzak in het straatbeeld te zien zijn.
Deze menu del dia had nog een heerlijke visschotel en als dessertje heb ik voor het eerst op de camino een tiramissu genomen  ( om terug wat aan te dikken )
We hadden nog 90 ' wachttijd voor de boeg voor de bus naar Santiago vertrok .
Samen met een Zwitsers koppel uit Geneve zijn we onze Camino's gaan vertellen bij enkele glazen bier.

De terugreis vanuit Muxia naar Santiago met een comfortabele bus kost maar  € 7,7o .
Moeten we daarvoor 4 dagen onderweg zijn al stappend ?

In Santiago aangekomen belandde ik tussen de massa schoolkinderen die buitenstapten om 17u30'.
Onderweg zag ik regelmatig schoolkinderen naar huis stappen rond 14 u , daarbij dacht ik hier naar school gaan is heel wat interessanter als in ons thuislandje.

Mogelijk is er dus voor schoolkinderen ook een namiddagsiësta ?
De thuiskomst bij mijn 'onthaalmoeder' viel een beetje tegen. Ik sta hier voor een gesloten deur.
De huissleutel had ik natuurlijk geen 4 dagen meegesleurd , maar de afspraak is dinsdagavond .
Het woord 'avond ' is een rekbaar begrip , misschien verwacht ze me maar rond middernacht ?

Voordeel van dit alles is nu dat ik dit internetcafe gevonden heb en zelf aan de blog aan het typen ben.
Het vervolg van dit verhaal is voor een andere dag , we gaan een nieuwe 'aanbelpoging ' ondernemen of nog wat rondzwerven in de stad met bagage en wandelstokken.

Het gevoel dat alles op z'n einde loopt begint stilaan door te dringen.
We gaan nog 1 dag volop genieten van Santiago , als het lukt enkele musea bezoeken .
De ontelbare kapelletjes en kerkjes  die meestal gesloten waren liggen nu achter ons.

Lieve groetjes aan alle volgers ,

Tot in het weekend,

Dirck.  

8 opmerkingen:

  1. Bernadette & Leon7 mei 2013 om 12:04

    Hallo Dirk,
    een dikke proficiat voor je prachtprestatie.
    Groeten,
    Leon en Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dus ge zijteral
    goe se
    mvg
    D.W.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Dirk , heb de meeste dagen van uw trip gevolgd ,nen dikke proficiat voor deze prestatie .RONNY V

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat wat een prestatie!Geniet nog van de laatsste uren en kom veilig terug thuis!!
    Lieve

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben nog tot 21u30' op de stoep gezeten , maar nadien goed gaan slapen om uitgerust aan de laatste dag te beginnen.
      Dit lees je in den blog.

      Groetjes,

      Dirck

      Verwijderen
  5. Hopla, goe gedaan voadre!
    Nu nog ff genieten van al het moois in Santiago, en dan hop de bus op terug naar ons Belgenlandje...
    Een trots triootje uit Oelegem :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dirk proficiat, het was heel aangenaam om je van hieruit te kunnen volgen in al je ervaringen en ontmoetingen. We weten wel zeker dat je door dit avontuur rijker terugkeert.
    Het gaat je verder goed.
    Leo en Paula Haest Geerts

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel hele dikke proficiat Dirck, we weten zeker dat je een enorme ervaring rijker bent. Het was leuk je op de voet te volgen. Nog een behouden thuiskomst. Rita en Rudy Halle

    BeantwoordenVerwijderen